4 Haziran 2015 Perşembe

Devrim Arabası

Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla  1961 yılında Eskişehir Demiryolu Fabrikaları'nda 4 ay gibi kısa bir sürede Üretilen 4 otomobilden biri olan "Devrim" aynı yıl trenle Ankara'ya götürülmüş.Zamanın demiryolu Kanunları gereği deposuna az yakıt konulan Devrim, Cemal Gürsel'in test sürüşü sırasında benzini bittiği için durmuştur. Trenle Eskişehir'e getirilmiştir. 
TÜLOMSAŞ(Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş) de sergilenen ve yılda otuzbin kişinin ziyaret ettiği 0002 şaşi ve 0002 motor numaralı Devrim, lastikleri, ön ve arka camı dışında, Türkiye'nin ilk yerli üretim otomobilidir.
Son olarak 2005 yılında Bursa'da düzenlenen Sanayi ve Ticaret Fuarı'nda izlenime sunulan Devrimin , tarihi değeri dolayısıyla artık kent dışında sergilenmesine izin verilmiyor. 
Egzos borusu yanda olan, uzun ve kısa farları ayakla çalışan, manuel olarak çalıştırılabilen Devrim , bu özellikleriyle de dikkat çekiyor. Toplam 1.250 kg olan ve saatte maksimum 140 km Hız göstergesine sahip otomobile güvenlik nedeniyle benzin konulmuyor.  
2008 yılında , Tolga Örnek'in yazıp Yönettiği " Devrim Arabaları " filmi Eskişehir-Ankara Arasındaki yüksek hızlı tren seferleri ve kente düzenlenen turistik gezi turları Devrim'e olan ilgiyi arttırdı . Ziyaretçiler , TÜLOMSAŞ'ta kendisi için hazırlanan özel cam bölümde muhafaza edilen Devrim ile hatıra fotoğrafı çekilebiliyor. Ziyaretçilerini Odunpazarı Kurşunlu Külliyesi Bahçesinde bekliyor. 




Fotoğraflar şuradan alınmıştır 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder